Kassettide täitmine - Küsimused ja vastused
Mis on tooner? | |
Tooner on tahm, mida kasutatakse laserprinterites ja koopiamasinates tekstide ja kujutiste paberile trükkimiseks/kopeerimiseks. |
|
Kuidas säilitada printerist väljavõetud kassetti? | |
Trükiseadmest väljavõetud kassett tuleb katta kaitsekattega ning panna löögi-ja niiskuskindlasse pakendisse (airbag), tagamaks selle turvalist säilitamist või transportimist. Kassetti tuleb hoida sellises asendis, nagu ta on trükiseadmes. |
|
Mida tähendab kasseti täitmine? | |
Kasseti täitmise käigus toimub kassettide testimine (tehnilise seisundi hinnang), kui kulunud detaile pole vaja välja vahetada (kasseti taastamine), siis järgneb kasseti puhastamine, kontaktide õlitamine ning kasseti täitmine tooneriga. |
|
Mida tähendab kasseti taastamine? | |
Kasseti taastamise käigus toimub kassettide testimine (tehnilise seisundi hinnang), kui testimisel selgub, et kulunud detailid tuleb välja vahetada, siis järgneb kasseti puhastamine, kulunud detailide väljavahetamine, kontaktide õlitamine, kasseti täitmine tooneriga. |
|
Milleks tuleb kasseti kulunud detaile regulaarselt välja vahetada? | |
Kasseti detailid kuluvad samamoodi, nagu iga muugi mehhanism. Kulunud detailide väljavahetamine aitab ära hoida mitmeid defekte (triibud, punktid, taust, madal kvaliteet jmt). |
|
Mida tähendab kasseti väljatrükkide arv? | |
Kasseti väljatrükkide arv on garanteeritud väljatrükitavate A4 lehekülgede arv (kui A4 formaadis leht pole kaetud üle 5%), s.t. 5% kaetusega saab printida konkreetse arvu lehekülgi. |
|
Mida tähendab A4 lehekülje 5% kaetus? | |
Tavalise tekstiga väljatrükitud üks A4 lehekülg. A4 lehekülje 5% kaetus vastab 31 tekstireale, kusjuures igas reas on 60 tähemärki. |
|
Mis on kasseti kiip? | |
Kasseti kiip teavitab printerit kasutatud tooneri kogusest, prinditud leheküljede arvust, lehekülje protsentuaalselt täituvusest (kaetusest), samuti sellest, kui kassett on tühi ning see tuleb välja vahetada või tooneriga täita. |
|
Kas uusimaid kiipidega kassette on võimalik alati täita? | |
Uue põlvkonna printerite kassettide kiibid on keerulised. Alternatiivkiipide tootjad peavad taoliste kiipide väljatöötamiseks kulutama hulga aega (vahel kuni 6 kuud). Kui täidate kassetti, siis enne uue printeri soetamist konsulteerige meiega, selgitamaks, kas nimetatud printeri kassette võib täita. |
|
Mis on demokassett? | |
Uue printeriga käib kaasas tootja poolt lisatud demokassett,mille tooneri kogus on väiksem kui standardkassetil. See tähendab seda, et demokasseti väljatrükkide arv on samuti väiksem. |
|
Kas demokassetti võib täita standardkassetis oleva toonerikogusega? | |
See sõltub kasseti tootjast ja tüübist. Mõningaid kassette võib täita standardkasseti tasemeni, mõningaid mitte (kasseti toonerimahuti suurus ei võimalda seda). Sellisel juhul võib kassetti täita demokasseti toonerikogusega. Mõningatel kassetitüüpidel võib demokasseti toonerimahuti välja vahetada standardkasseti toonerimahuti vastu. |
|
Mille poolest erinevad standardkassettide ja X-kassetid? | |
Väljatrükkide arvu poolest. X-kassetid on täidetud suurema toonerikogusega. |
|
Kas standardkassetti võib X-kassetiks muuta? | |
See sõltub kasseti tootjast. Mõningaid kassette oleme X-kassettideks muutnud, kuid on ka kassetimudeleid, mida pole võimalik X-kassetiks muuta. |
|
Kas kasseti täitmine või taastamine võib päädida printeri garantii kaotamisega? | |
Kindlasti mitte! Tootjagarantii jääb kehtima. Tarbijatel on õigus valida, milliseid kassette antud printeri jaoks kasutada – originaalkassette, alternatiivkassette, täidetud kassette või taastatud kassette. |
|
Kui väljatrükk on mittekvaliteetne, kuidas välja selgitada, kas probleem peitub printeris või kassetis? | |
Vahetage kassett mingi teise vastu ning printige paar lehte. Kui defekt jääb samaks, siis on probleem printeris. Kui trükikvaliteet on hea, siis on probleem seotud väljavahetatud kassetiga. Igal juhul palume probleemi lahendamiseks meiega ühendust võtta. |
|
Uue, täidetud või taastatud kassetiga printer teatab, et kassett on tühi. Mida teha? | |
Paljudel kassettidel on kiip, probleem peitub ilmselt selles. Paljudel kassettidel on kaitsed, mis võivad olla kahjustatud. Igal juhul palume probleemi lahendamiseks meiega ühendust võtta. |
|
Mida teha, kui prinditud lehele ilmuvad punktid? | |
Enamasti on põhjuseks valgustundlik trummel (OPC). Selle võib meie firmas välja vahetada. |
|
Mida teha, kui prinditud lehele ilmuvad triibud? | |
Enamasti on põhjuseks asjaolu, et kasseti laadimistrummel (PCR) on määrdunud, Probleemi lahendamiseks võtke meiega ühendust. |
|
Mida teha, kui prinditud lehele ilmuvad kahvatud triibud? Kas probleem on kassetis või printeris? | |
Põhjused võivad olla erinevad. Enamasti tähendab see seda, et kassetis on tooner otsa saanud, kassett tuleb uuesti ära täita. Teiseks põhjuseks võib olla kasseti laadimistrummel (PCR) (sama põhjus, mis mustadegi triipude korral). Kolmas põhjus võib olla seotud printeri laserseadmega, mis tuleb puhtaks teha. Kõikidel juhtudel võtke meiega ühendust! |
|
Mida teha fooni ilmumise korral? | |
Tegemist võib olla erinevate põhjustega. Enamasti on tegemist mittevastava tooneriga. Probleemi lahendamiseks võtke meiega ühendust. Veel üheks põhjuseks võib olla liiga paksu paberi kasutamine. |
|
Miks tuleb teostada printeri tehnohooldust? | |
Sõltumata sellest, kas te kasutate originaalkassette, alternatiivkassette, täidetud või taastatud kassette, mõjutab printerit igapäevaselt tolm (seal hulgas ka tooneri tolm). Kvaliteetse trükikvaliteedi tagamiseks tuleb printerit regulaarselt puhastada (profülaktika). Kui printer koormus on väike, siis tuleb antud profülaktikat teostada kord kolme kuu jooksul. |
|
Miks on prinditud lehel olev tooner väga määriv? | |
Antud defekti põhjuseks on enamasti mittetöötav ahi (fuser), mis ei „sulata” toonerit ette nähtud temperatuuril paberi külge. Probleem võib olla ka liiga paksus paberis. Vaadake kasutusõpetusest, kui paksu printeripaberit võib kasutada. |